måndag 14 januari 2013

Fjortonde dagen


Stackars pelargoner. Jag ställde undan dem inför julen och glömde totalt bort dem. De är mer döda än levande, men några gröna bra finns kvar så jag tror de kan komma tillbaka! Med tanke på vad de har fått utkämpa tidigare i sina liv, finns det ett jäkla anamma i rötterna. Vi får se hur det går.


I samma anda premiäranvände jag min julklapp från Fanny med familj. En trädgårdsdagbok som kommer vara till stor nytta. Kommer vara riktigt roligt att kunna se från år till år hur det, och vad som växer. tanken var väl inte att den skulle skrivas i från år till år, men det finns så  mycket plats i den, så det gör jag :):  Perfekt. Fanny känner mig väl. Fick en väldigt omfattande målarteknik bok också. Den har också fått ögonen på sig. Blev lite sugen på att prova olja igen efter att ha läst. Och att testa lite nya tekniker i akvarell.
Det är kul att måla!

Men allt är på paus för tillfället. Nu är mitt enda fokus bil och övningskörning. Trist men sant. Jag är ganska usel på att koncentrera mig på fler saker samtidigt. Då blir det bara pannkaka. En sak i taget är mer min grej.  Det är redan nu koncentrationsprövande att ha min tand i skallen samtidigt som teoriplugg, men det måste gå känner jag. Efter alla timmar mes näsan i böckerna och bakom ratten är hjärnan så slut på kvällarna att den tackar för sig när klockan är barnet. Haha försök hålla ett samtal på gång med mig då. När jag inte kan skilja på höger och vänster och inte kan hålla isär belgian blue och corned beef...
Ja, jösses. Man skulle haft en omättlig hjärna. Tyvärr är min trång och det är bara att gilla läget...!

Lite övningskörning i Kungälv. Det gick bra tills jag tänkte "det här går ju bra" och höll på att krocka i en rondell.
Ska jag verkligen ha körkort...?!

Inga kommentarer: